Greiner Bio-One viert 60-jarig bestaan

laatst gewijzigd: - Terug naar overzicht

Nürtingen 1963, Germany, Picture: © Greiner Bio-One

In 1963 werd binnen de Greiner Groep de divisie Greiner Bio-One (toen nog Greiner Laboratorium Technologie) opgericht voor de productie van de eerste petrischaal van kunststof. De wereldwijd actieve onderneming met Duits-Oostenrijkse wortels kan kijkt bij haar 60-jarig jubileum terug op haar mijlpalen in de baanbrekende geschiedenis.

Greiner Labortechnik produceert de eerste plastic petrischalen in 1963, Foto: © Greiner Bio-One

Kremsmünster, april 2023 - Fabrikant van medische hulpmiddelen Greiner Bio-One, met hoofdkantoor in Kremsmünster (Oostenrijk), viert zijn 60-jarig bestaan. Vandaag de dag heeft het bedrijf ongeveer 2.800 mensen in dienst op 29 locaties in 22 landen wereldwijd. Met producten zoals het eerste kunststof vacuüm bloedafnamesysteem of de eerste 1536 wells microplaat ter wereld, heeft de onderneming duurzaam vorm gegeven aan de vooruitgang in de geneeskunde.

De eerste petrischaal: Het begin van het succesverhaal
Het idee voor een plastic petrischaaltje ontstond in 1963. Greiner leverde al aan klanten farmaceutische verpakkingscontainers. Goede contacten met instellingen met laboratoriumbehoeften waren dus aanwezig. In 1963 begon Greiner in Nürtingen (Duitsland) met de productie van de eerste polystyreen petrischaal voor eenmalig gebruik. Greiner Labortechnik werd opgericht.

Trots op een rijke geschiedenis als pioniers
In de daaropvolgende decennia bracht het bedrijf talrijke innovaties op de markt en toonde het vaak een pioniersrol - bijvoorbeeld bij de ontwikkeling van het eerste plastic vacuüum bloedafnamesysteem of 's werelds eerste 1536 wells microtiterplaat. Met deze innovaties zorgde het bedrijf voor een revolutie in de bloedafname en werden er nieuwe normen voor medisch onderzoek vastgesteld.

“Onze medewerkers hebben Greiner Bio-One tot één van de toonaangevende internationale bedrijven in de sector gemaakt. Ik ben trots op onze prestaties tot nu toe. Tegelijkertijd kijken we vooruit en met onze expertise, consistentie en betrouwbaarheid zullen we een verschil blijven maken voor de gezondheid van alle mensen.”

Rainer Perneker, CEO Greiner Bio-One International GmbH

De toekomst bouwt voort op het verleden
Sinds 1963 is het bedrijf betrokken bij de ontwikkeling van verbruiksgoederen in de medische, diagnostische en biowetenschappelijke industrie. Met deze innovatieve geest ondersteunt Greiner Bio-One in hoge mate het succesvolle werk en de betrouwbare resultaten van haar klanten. Het bedrijf blijft ernaar streven een verschil te maken voor in gezondheid van alle mensen.

INSCHRIJVEN VOOR DE NIEUWSBRIEF OF INFORMATIE AANVRAGEN
Registreer nu, dan ontvangt u op regelmatige basis de laatste informatie over Greiner Bio-One.

We redirected you to your country page. To go back to the previous page, please click the button.

You are not viewing your country page. To switch to your country, please click the button.